RAMOWY ROZKŁAD DNIA 5 – 6-latków
6:15 – 8:10 Schodzenie się dzieci. Swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela.
8:10 – 8:20 Powitanie dzieci. Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela z uwzględnieniem pomysłów dzieci. Zabawy integracyjne, ruch przy muzyce. Poranna gimnastyka.
8:20 – 8:30 Czynności higieniczno-porządkowe przygotowujące do śniadania.
8:30 – 9:00 Śniadanie. Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania się podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, praca dyżurnych. Wdrażanie dzieci do samodzielności.
9:00 – 9:15 Mycie zębów. Profilaktyka prozdrowotna.
9:15 – 10:00 Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze wynikające z realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, zabawy dydaktyczne.
10:00 – 10:15 Gry i zabawy ruchowe.
10:15 – 10:45 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o plan pracy przedszkola, programy dodatkowe oraz programy własne nauczycieli.
10:45 – 11:15 Spacery i wycieczki, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, gry i zabawy sportowe. Czynności samoobsługowe w szatni. Wdrażanie do samodzielności.
11:15 – 11:30 Czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do obiadu.
11:30 – 12:00 Obiad, przestrzeganie zasad właściwego zachowania się podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, praca dyżurnych, uczenie dzieci samodzielności.
12:00 – 12:40 Odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchowisk dla dzieci, czytanie wybranych pozycji z literatury dziecięcej.
12:40 – 13:10 Realizacja zajęć dodatkowych: rytmika, religia. Praca indywidualna z dziećmi w ramach zajęć wspomagająco – rozwijających. Zabawy i gry dydaktyczno – edukacyjne.
13:10 – 13:50 Zabawy na przedszkolnym placu zabaw.
13:50 – 14:00 Czynności przygotowujące do podwieczorku.
14:00 -14:30 Podwieczorek
14:30 – 16:15 Zabawy dowolne według zainteresowań i pomysłów dzieci, praca dowolna z niewielkim udziałem nauczyciela. Podsumowanie dnia, powtórzenie wprowadzonych wiadomości. Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci do domów.